söndag 8 juli 2012

Hejsan hoppsan.....

Idag är en dag som alla andra, man vaknar, konstaterar det är dåligt väder, man käkar, tänker att man borde göra något, struntar i att göra något, käkar, går och lägger sig.....

Nä riktigt så illa är det väl inte, men ibland känns det så! Tiden flyger iväg, vi är snart inne i juli månad och sommaren är långt bort känns det som. Snart semester, tre veckor kvar! Ska bli spännande att se vad vi hittar på. Vi har ju en del projekt men det kan jag berätta om när det blir dags.

Det har varit midsommar :) Och vi hade fest. Vi började vid två, egentlligen var det tänkt att vi skulle börja lite lekar då men det forsade ju regnet ner så vi stannade inne och skålade och dansade, sen blev det mat. Vi hade ju satt upp partytält i trädgården så vi skulle få plats. Så det var uppdukat både inne och ute. Markus hade fyllt tunnor med "dricka" och is så de skulle hålla sig kallt och sen hade han monterat ut högtalare, hoppas att inte grannarna tyckte det var allt för jobbigt att höra på. Stundvis var det ganska hög volym. Efter maten blev det fint väder och vi rusade ut och spelade brännboll och fotboll och lekte lekar och barn som vuxna hade kul. Och vissa kämpade som tusan hi hi och jag kan säga att priset till den som hade det roligast var nog min systerdotter Hannah som skrattade så hjärtligt i pepparkaksgubbe leken hi hi man blev så glad att höra henne. Och priset till snyggaste vurpan går nog till min lillasyster Jessica hi hi och priset till den som hade bäst balans går till Jasmine som kunde springa så fort i foppatofflor på vått gräs hi hi. Och pris för snyggaste benen går ju till min Markus som svansade runt med dessa ben som höll på att slå knut på sig hi hi...

Efter lekarna gick vi in och käkade jordgubbar och efter det så tog vi fram snacksen. Och vid två var det så många berusade så då bröt vi upp hi hi hi då behövde vissa nanna kudden. Fast jag hade superkul med mina vänner och jag tackar alla för en trevlig kväll!!!

Dagen efter så fick jag den äran att träffa nästan alla som var på festen igen, eftersom de stannade och sov i husvagnar och annat och sen kom

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar