fredag 24 februari 2012

Det var en gång när jag gjorde bort mig........

Tänkte bjuda er på en av gångerna jag har gjort bort mig. Det är väl ett år sedan nu jag skulle ringa reumatelogen och fråga en sak. Sjuksköterskan visste inte svaret på min fråga så hon skulle ringa upp mig när jag pratat med doktorn. Då säger hon "är detta ditt mobilnummer" och i min förrvirrade hjärna så tycker jag hon säger " du kan få mitt mobilnummer". Då svarar jag " vänta ska jag hämta papper och penna" jag skyndar i väg för hämta papper och penna, kommer tillbaka och säger " mmm nu kan du säga numret" och hon rabblar ett nummer jag upprepar varje siffra ni vet så som man gör när någon säger ett nummer, man vill ju det ska bli rätt. När jag skrivit ner nummret så ser jag att det är ju mitt nummer??? "detta är ju mitt nummer" säger jag till sköterskan. Och hon svarar "ja jag frågade ju om det här var ditt nummer", "Aha" svarar jag, "jag trodde ju jag skulle få ditt nummer?" Då svarar sköterskan " varför skulle jag ge dig mitt mobilnummer" och då fattar ju jag att ja varför skulle hon det hi hi hi. Hon måste tänkt att denna kvinna får alldeles för mycket medeciner =).

När jag kom till reumatelogen nästa gång så sa sköterskan "jag måste bara ge dig en kram för du är bara för härlig" Ehhhh undras om det snackats i fikarummet.......Detta är bara så typiskt mig!!

3 kommentarer:

  1. Snälla söta Annelie, det finns nog ingen som kan göra bort sig som du - o du bjuder på det med, det gillar jag massor :D Kram vännen / mirre

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Mirre just i det ögonblicket när man gör bort sig så vill man bara dö hi hi men sen när man berättar om det så är det rätt roligt! Och roliga saker måste man ju bjuda på, eller hur =). Om jag inte minns fel så är du oxå bra på det, när du hade folk i bilen ha ha det är ju en klassiker som jag skrattar gott åt fortfarande. Kramizar

      Radera
  2. Ja de e alltid lika kul att höra dina historier hihi. Du e för go. Kram

    SvaraRadera