söndag 12 februari 2012

Dan före dan....

Då vaknade man idag till snö. Jippie!! Eller inte. Jag ska ju ta mig till Ramlösa i morgon. Min första dag och allt. Och jag har ju varit beredd på att det kommer bli jobbigt att ta sig dit och snön gör ju inte det lättare. Men alla barn tycker ju det är kul. Och man blir så glad över alla vinterbilder på glada barn som väller in på facebook.

Som sagt så är det min första dag på min arbetsträning i morgon och jag har verkligen vilat för att jag ska orka. Men så vaknade man inte bara till snö i morse utan oxå med förkylning. Helt täppt i näsan och jag hoppas vid min gud att det inte kommer att bli så jobbigt som jag hade det vid nyår. Fy fasiken vad den förkylningen satte sig i lungor och muskler. Men trots detta så ska det bli spännande att träffa mina nya kolleger i morgon fast lite läskigt är det ju. Men jag intalar mig själv att de får ta mig som jag är hi hi hi, när de ser hur galen jag är så får jag väl inte komma mer hi hi.

Tittade ni på melodifestivalen igår? Kul med lite nya artister som ex Lindgren! Var kom han ifrån. Vilken sten har han legat under. Jag har aldrig hört honom tidigare men han var duktig. Och supersöta tjejerna i Timotej!! Och de har så fina sångröster. Tänk att både se bra ut och kunna sjunga och så en hel grupp av dem hi hi hi var hittade de varann....

Idag ska vi få eftermiddags gäster, och jag har bakat kaka! Markus tjatade att han ville ha kaka så det passade ju bra när vi nu får gäster oxå. Fast man vet ju inte om de vågar smaka, jag har ju en förmåga att alltid misslyckas med det jag gör när de kommer hi hi.

Till sist vill jag säga att ni kanske har märkt att jag stavar mycket fel, och lite extra mycket när det gäller bokstaven L. Det är något fel med min L knapp så ibland fast jag trycker på L så kommer den inte med. Och de andra felstavningarna beror på att jag skriver för snabbt hi hi om ni nu går på den ursäkten hi hi.

Ha en trevlig söndag allihop och hoppas ni får en bra vecka!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar