onsdag 15 februari 2012

Härliga människor!

Härliga människor finns det ont om nu för tiden. Men jag träffade en kille idag när jag skulle åka hem från Ramlösa. Satt i vänthalen för det blåste så kallt. Knäpptyst var där fast där var en del folk. Och in kommer då den här killen. Han ställer sig i hörnet och efter någon minut så börjar han vissla på en melodi.Man riktigt ser hur folk vänder sig och tittar på honom som om han var från en annan planet. Han står säkert där och visslar i fem minuter innan visslingen övergår till sång. På tyska! Jag bara myser och tycker att denna människan är för härlig. Att bara ställa sig där bland folk och vissla och sjunga är ju för mig väldigt modigt. Och han verkade så glad och på glatt humör där med sin sång. Det smittade av sig på mig och jag blev glad för att han var glad. Men man såg på follk hur de störde sig på honom. Varför är vi så stela här i detta avlånga land? Varför tror vi att nån är helt tokig bara för att han sjunger ut sin glädje hi hi? Jag gillar glada härliga människor!! Och jag ångrar nu att jag inte sa något vänligt till honom, det kunde jag ha gjort ju!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar