torsdag 23 februari 2012

En nattugglan grubblar!

Usch i kväll är det jobbigt att sova. Ligger och grubblar och tänker och önskar mig bort, långt bort till drömmarna som kan vara en sån befrielse ibland. I drömmarna är allt bra och jag kan göra precis vad jag vill. Men verkligheten slår rot i tankarna ikväll. Jag brukar vara bra på att stänga av verkligheten , jag har liksom blivit av trubbad när det gäller sjukdom och elände. Men ibland liksom kommer det som en bomb. Det känns som om man står i ett rum full med folk och gallskriker. Ingen hör. Alla har ju sitt eget och ingen stannar upp fast jag skriker ut min frustration. Dessa verklighets dagar är jobbiga men de kanske behövs de oxå! Allt har en mening säger de. Men idag triggades tankarna igång av att mitt läkarintyg kom på posten. Inflammations värdena hade gått upp! Och när man ser formuleringen på sjukdomen " allvarlig inflammatorisk systemsjukdom" eller " patienten försämras trots tung medecinering" Asså det känns bara så tråkigt. Jag har ju sett dessa ord varje gång jag får mitt intyg eller mina provsvar men ibland landar de rakt i hjärtat. Men i morgon när jag sovit och varit i drömmarnas land och levt livet då mår jag mycket bättre i sinnet igen. Allt ordnar sig säger min Markus och det gör det ju, det måste det göra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar