onsdag 22 februari 2012

Skillnad......

Idag har jag varit i Ramlösa och jobbat. Och man kan inte jämföra detta jobbet med mitt förra. Jobbet i fabriken var tungt, stressigt och påfrestande för hela kroppen men samtidigt så hade man så roligt meed jobbekompisarna och man kunde stå och prata och ibland flippa ur totalt ha ha, skratta och ha skoj stod för det mesta på schemat i alla fall med de jag jobbade med.
Jobbet i Ramlösa är tyyyyssst, det kräver koncentration vilket gör att man inte kan prata, lungt och stilla med väldigt trivsamma människor. Så det är liksom ett helt annat liv.

Och jag tänker inte ens säga vilket jag tycker är bäst för det är såååå olika och går alltså inte att jämföra. Men som jag mår just nu så är Ramlösa det absolut bästa för mig och så goa kolleger som verkligen tänker på varann och ställer upp för varann. Och jag känner verkligen att jag gör nytta och ändå sliter det inte på min kropp. Men det som är tuft för mig är resorna dit och hem. Det är den stora utmaningen för mig. Men jag hoppas ju att jag sakta men säkert ska klara detta bättre och bättre. För jag vill ha tilbaka mitt liv.

Och jag vet att det snackas och tycks ang att jag jobbar i Ramlösa men ni är så välkomna att spendera en dag med mig i mitt "nya liv" och se med era egna ögon om jag hade kunnat fungera på mitt ordinarie jobb, för ni som tycker till är ju helt oförstående om hur jag mår. Så barta hör av er alla tyck och tänkare!!!!

Idag är jag helt slut och tänkte lägga mig en liten stund och ta igen mig på soffan, sen är jag ledig fram tom måndag, så då kan jag hålla sportlov med mina töser som är bäst i världen!!!

Kram på er.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar