tisdag 14 februari 2012

Gastar och hjärtedagar!!!

Idag är det alla hjärtans dag, och jag har lagat go middag till familjen. Det blev egen gjorda klyftpotatis, kotlett och svampsås och stekt tomat. Det var gott. Nu är man jäst och lat så vi väntar lite med efterrätten som blir mandeltårta.

Idag har jag städat lite, på mitt sätt och i egen takt och det betyder då att det tagit hela dagen med massor av pauser. Men jag gick upp super tidigt så denna dagen har kännts så lång och det är ju härligt. Hoppas jag kan sova gott i natt.

Natten till måndags så hände det något märkligt, jag hade lagt mig för att sova. Och rätt som det var så hör jag ett ljud, slår upp ögonen och får något hårt i huvudet. Då landade det en hel hög med fotografier i huvudet på mig, minst hundra stycken. De kom från en låda som ligger på en hylla som sitter på väggen bredvid sängen, lite snett ovanför . Väldigt konstigt hur de kan komma ur lådan och landa i mitt huvud.

Idag så städade ju jag som jag sa, torkade av bordet i vardagsrummet, la till rätta fjärrkontrollerna på bordet och la min mobiltelefon bredvid dem. Ställer mig bredvid fönstret och ska torka fönsterkarmen och då ser jag hur mobilen bara far i golvet, fattar inte hur detta är möjligt???Finns det nån vetenskapsman där ute som kan förklara vad som händer och sker för jag fattar nada!!!!

Genom åren har det ju hänt konstiga ting, jag och min vän sara satt för några år sedan och kollade film i vår gamla lägenhet och hörde hur glas krossades(så lät det i varje fall) i hallen, vi gick tillsammans ut och kollade och det fanns inget där. En gång kom Linda och Micke på besök och Micke fick en stor vattendroppe i huvudet, både han och Markus kollade taket men inget vått där alls. Det här med vatten pölar har vi ju hittat på konstiga ställen. En gång vreds låset om till toaletten när jag duschade. Så det börjar bli mycket konstigt!!! Fast vi är ju konstiga familjen så varför inte, vi tampas ju med all annan skit så varför inte lite spöken och gastar.

På tal om gastar så ska jag snart förklara krig mot gastarna som har hand om barnomsorgen på Åstorps kommun. Att kalla dem gastar är snällt de förtjänar något värre namn. Ska nog komma på nåt för nu är det krig, ska bara få fatt på rektorn först sen kör vi.......

Nähe nu ska denna gasten landa i soffan och hålla kväll, ska lägga mig tidigt för i morgon ska jag ju till Ramlösa igen och fortsätta mina bestyr där hi hi .....Ha en bra kväll!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar