måndag 27 februari 2012

Prinsessor och lyxkryssare!

Idag så går dagens hiss till lilla prinsessan Estelle! Och nu vill jag höja ett litet finger til alla er som tycker det är tråkigt att media förstorar upp prinsess födseln. Jag bara undrar vad vi hade fått läsa i tidningen istället då? Om Ranelid skrällen eller om skottlossning i Malmö eller hur försäkringskassan utförsäkrar sjuka mm. Nä minsann, då är det bra mycket roligare att läsa om kungahuset och deras lilla bebis.


Dagens diss går till kaptenen på costa concordia. Har just sett dokumentären och passagerarnas egna filmer. Är det någon som sett den? Gud vilken panik, och allt för att han skulle vika av från rutten för att göra en salut till ön de körde förbi. 17 döda och 16 saknade. Tänk att ha det på sitt samvete. Och totalhaverera en hel lyxkryssare. Jag mår dåligt bara jag råkar slå i sönder ett glas hemma hos någon eller när markus råkade backa in i grannens bil för att jag distraherade honom. Usch och fy för den mannen, kapten ynkrygg är ett passande namn på den mannen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar