onsdag 8 februari 2012

Pyssel under sjukskrivningstiden!!

När jag gått hemma och varit sjukskriven så har man varit ganska så rastlös. Och vissa dagar har man inte klarat av att göra så mycket men andra dagar har man velat göra något. Och här tänkte jag dela med mig lite av mina små projekt. Jag har tyckt edet varit jättekul att göra saker men oftast blir det inte alls som jag tänkt mig hi hi så jag har tyckt det varit lit epinsamt att ge bort dem, men de har blivit uppskattade i all fall.....

Här på denna bilden så har jag sytt kakor till mina syskon barn. Ida och Tindra fick varsin uppsättning av dessa kakorna. Och när jag ändå var i gång så gjorde jag till Söta Nellie och Julia oxå. Och för er som inte ser vad det är så är det chokladbullar, dammsugare, glassar och kanelbullar.

Sen har jag gjort tavlor till mina systrar. Och dessa var nog de roligaste att göra. Så kul att hitta vackra ord och budskap att skriva. Jag har alltid tyckt de varit kul att texta, men det var svårt att skriva på canvas duk men med lite tålamod så gick det. Dessa tavlor på bilden gav jag min storasyster, lillasyrran fick en annan variannt som jag tyvärr glömde fotta.
Sen har jag lagat lite nya maträtter, och försökt mig på lite nya kakor. Men vi har nog kommit över ens här hemma om att jag inte är någon mästerkock hi hi hi..... Här ser ni en rabarberpaj!!!
Och här är nog projektet som jag skäms mest över men jag bjuder på det hi hi min tavla tadaaaa!
Jag ville ju absolut prova att måla en egen tavla, så det inhandlades färger och penslar men hu vad svårt det var, det blev ju inte alls vad jag tänkte mig. Men min dotter Elin ville absolut ha den så nu pryder den hennes vägg.


2 kommentarer:

  1. Ååååå jag tycker du e jätte duktig, såååå fina saker du gjort, du ska inte alls skämas.

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket! Vad snäll du är, men när man gör saker själv till någon så känner man sig som ett litet barn på slöjden i skolan hi hi hi, och man är ju snart 34 år hi hi!! Men det är kul när man sitter och gör dem!

    SvaraRadera