fredag 24 februari 2012

Morgonstund.....

Idag är det fredag och jag är ledig =). Så idag har jag gått upp kl sex och bråkat med min man, ovanligt va. Men idag började han. Han var ju oxå ledig idag för han ska sätta in nytt kök till mamma och pappa. Så han låg och sov och jag tassade upp och tog på tröjan och mina glasögon, tänkte jag skulle gå upp och ta medecinen och kolla på "vakna med the voice" som jag gör varje morgon. Då hör jag en röst "va ska du" och innan jag hinner svara så har han fått på morgonrocken och är på väg ur sängen. Jag anar vad som är på färde så jag försöker skynda mig ner för trappan vilket är svårt för mig innan jag fått min medecin, så han trääääänger sig förbi mig i trappan och slänger sig ner för trappan och landar i soffan. Kramar fjärrarna och säger " de är miiiiina, jag ska bestämma vad vi ska se". Jäkla bebis tänkte jag för han förstörde för mig, jag ville ju kolla på the voice. Sen gick han runt med kontrollerna i morgonrocks fickan bara för att jag inte skulle ta dem. Så då snodde jag hans iphone och låste in mig på toa hi hi ......man måste ju ge igen. Vi brukar ju gå om varann på mornarna när jag går upp så sticker han, men när vi är lediga så brukar vi köra först till kvarn. Och tyvärr så är han snabbare än mig i trappan!!!


Igår tog jag med mig tjejerna för att hjälpa pappa att röja undan innan Markus skulle komma idag och riva köket. Jätteduktiga var dem och jobbade som sören. Jag var oxå liiiiiite duktig. Så det var en lång dag igår men pappa blev så glad och det var roligt att se. På eftermiddagen stack Elin på bio i helsingborg. Och idag skulle ju egentligen sandra till väla och mysa men hon fick 39 graders feber i går så hon kan inte åka, jätteledsen blev hon! Och jag blev så rädd att jag ska bli smittad, men inget att göra.

Så hon får bädda ner sig idag och kolla film, jag har letat fram mina gamla lööööve movies till henne som hon kan kolla på.

Hoppas ni får en bra fredag allihop. kram på er!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar