söndag 5 februari 2012

Oh lala vilken dag!!

Idag skulle jag ju slappa, not!!! Iväg på röntgen kl halv åtta i morse, vi skulle vara där kl åtta. En MR röntgen, pice of cake!! Trodde jag. Men det var faktiskt inte vad jag väntade mig. Jag blev fastspänd i huvud, bröstkorg och armar. Kändes bra innan de körde in mig i tunneln, men där blev det trångt och rätt snart somnade mina armar. En timme och tjugofem minuter var jag inne i röntgen tunneln totalt, fasiken vad jobbigt att ligga blick still så länge. Hade jag inte varit fastspänd så hade det gått bra, jag brukar inte ha cellskräck men det här var lite jobbigare än vad jag trodde faktiskt. Men nu är det gjort, och skönt är det. En sak till att lägga bakom sig.

Har haft huset fullt av tonåringar. De invaderade huset i går, stannade över natten och har precis gått hem. Tonåringar är liksom ett eget folk, ensamma är de ok men i flock blir de annorlunda och har ett eget språk och så blir de lite småtröga. Fast det är så härligt att sitta och lyssna på dem när de pratar och diskuterar, de vet allt. Små genier med svar på tal. Fast tjejerna som var här i natt är jättegoa och hela eftermiddagen har jag haft dem dansandes i mitt vardagsrum.

Nu ska jag snart laga lite mat till oss. Idag blir det risotto....smaskigt!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar