torsdag 9 februari 2012

Arg vs Glad

Idag har jag suttit vid telefonen från kl tio och försökt få fatt på olika myndigheter. Det är inte ofta jag brusar upp mig över saker men idag har jag varit så arg så tårarna sprutade. Så nu försöker jag komma över mina arga känslor för det är jäklar inte värt det, det hjälper ju inte mot sur kärringar ändå.

Men hur växlar man över från arga känslor till glada, jo genom att tetas med maken min hi hi vi satt och pratade om förr i tiden, på nittio talet när det var inne med cowboy skor. Sånna hade jag och jag älskade mina sådanna och idag så berättade min man att han oxå haft sådanna. Då bara dök det upp en bild i huvudet på mig, jag kunde liksom föreställa mig Markus med de skorna och att de hade klack hi hi. Och det är absolut inget fel i det, kolla Ola Salo han är skit cool i sina klackar. Men om ni känner min Markus så ligger det långt ifrån hans natur att gå i klack skor hi hi så nu tetas jag med honom. Och faktiskt så hjälper det, känner mig inte så arg längre hi hi.
Så är ni arga och ledsna så är mitt tips att ni ska förestäla er markus i klackskor så får ni garanterat ett leende på läpparna!

Sen vill jag säga grattis till söta casandra som fyller 15år i dag. Strot grattis till dig och vi kommer och grattar så fort alla är friska och krya.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar