måndag 27 februari 2012

Stationen och City tidningen!!

Hallå där!

Hur mår alla denna regniga tisdag! Här mås det som vanligt, fast det mås faktiskt lite bättre av att få stanna hemma idag och mysa ner sig i soffan under filten. Har just kollat på "vakna med the voice" det är ju ett måste på morgonen.

Vet ni, på stationerna och vid busshåll platserna så finns det en slags behållare som man kan ta gratis tidningar i. Och jag har varit så negativ till varför i helvete de delar ut dessa tidningar på detta sättet. De ligger och skräpar precis överallt och jag har i fråga satt om någon har de till att läsa i överhuvud taget. På tåget häromdagen så låg det tidningar på sätena mitt emot mig och konduktören gick och städade upp. När hon kom fram till mig så sa hon "du kanske vill ha dessa för att ha fötterna på?" Och jag bara tänkte herregud, dessa jävla tidningar, vadå ha fötterna på dem???

Men i går, så tog jag en egen för att läsa i. CITY heter de ju, jag tror de förut hette metro??? Och de var faktiskt kul att läsa. Många roliga artiklar och framförallt annonserna gillade jag. Tänkte nu skriva lite om tips från gårdagens tidning.

Leksaks och nostalgimarknad på Idrottenshus den 4 mars. Kl 10-15 och kostar 50kr. Jag älskar ju sådant tycker det är så roligt med saker som triggar igång barndomsminnen så detta tyckte jag lät spännande!!

Och den 30 mars så kommer Eric Saades konsert till Idrottenshus, kl 19.00. Och den sötisen hade man ju velat titta på. Biljetter säljs på Ticnet!

Det finns också tipps i tidningen på en suverän lunch restaurang som heter fröken Elin. Maten ska vara supergod och prisvärd och miljön är mysig men lite trångt när de är fullsatt. Servicen är bra. Så varför inte. Man kanske skulle tagit med någon och gått på lunch där nån dag. Det ligger på Apotekaregatan 7 i HBG för er som är intresserade.

Sen var där en annons om att Mat Tina har gkort en egna kryddblandningar som säljs på city gross och ica. Jättegott heter dem och recept ska finnas på baksidan. Någon som provat??

Ja det fanns massor med tips på restauranger, nöjen, jobb mm. Tidningen består ju mest av annonser men jag tycker det är kul. Kul med tips på konserter och teatrar. Det är ju sådannt man inte söker upp själv utan sådant som dyker upp framför näsan på en någonstans. I tidningen fanns även korsord, soduko och horoskop och serier. SÅ bra tidsfördriv på tåget.

Men jag är fortfarande sur på alla som använder tidningen att skräpa ner med, det ser så tradigt ut i hela väntsalen på stationen. I helgen var det även någon som spray målat väggar och dörrar där inne. Så tråkigt. Man blir så förbannad. Om man kollar Åstrops station jämfört med Bjuv, Mörarp, Påarp och Ramlösa så kan man tro att det är ett gäng puckon som bor i Åstorp. Fy fan vad det ser ut vid vår station. De andra ser så välvårdade ut och så rullar man in i värsta kaoset i Åstorp. Sorgligt! Undrar hur detta kan komma sig??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar