onsdag 15 februari 2012

Här kommer ett tåg med basselusker......

Då var andra dagen på min arbetsträning avklarad. Denna platsen är som klipp och skuren för min rehabelitering. Jag kunde inte fått en bättre plats. Vill jag vara social så kan jag gå ut och träffa kunderna/eleverna och vill jag inte det så stannar jag på kontoret. Idag gick det jättebra för jag kom ihåg från i måndags vad jag skulle göra så de bitarna jag blev visad i måndags de sitter. Jag var ju orolig för detta med inlärning eftersom kortisonet ställer till det för mig med minnet och koncentrationen. Men än så länge så har det gått bra. Men gud vad slut man blir i huvudet när man jobbar vid en dator. Det gäller att man är noga med mat och dryck annars går det bara inte att fokusera.

Men jag tänkte ta upp det här med att åka tåg. Fasiken vilken smittospridning det måste vara på ett tåg. Jag satt och kollade mig omkring nu när jag åkte hem, ungefär 80-100 sittplatser i varje tågvagn. Och jag tror att det satt MINST tjugo personer och hostade. Och många av dem hostade antingen bara rakt ut i luften eller i handen. Och det är så äckligt. De som hostar i handen går ju runt och stöttar sig på alla handtagen när de ska gå av och sprider på så vis bakterier och virus til alla oss andra. Och detta gäller ju inte bara på tåg utan överallt på offentliga platser. Så jag ska ringa Sj och starta en "hosta i armvecket" kanpanj hi hihi vad tror ni de säger om det. Sätta upp skyltar med "absolut förbjudet att hosta i luften eller i handen". Tror folk hade sketet i vilket. Men jag som inte har så mycket till immunförsvar bryr mig. Jag vil inte bli sjuk. En liiiiten förkylning kan ställa till det som tusan för mig.

Så jag har bestämmt mig för att sitta i de här utrymmena precis innanför dörren. Den som är avsedd för barnvagnar och dyl. Där sitter nästan aldrig någon och sen öppnas ju dörrarna ofta och vädrar ut. Så kanske man kan hålla sig lite mer ifrån alla baciller. Är jag tramsig???? Men håll med om att det är super äckligt att sitta bredvid nån som hostar som en dåre rakt ut i luften. Man kan nästan se hur det ångar ut droppar med basselusker ur munnen på dem......urk!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar