måndag 27 februari 2012

Ny vecka...

Tjingeling mina vänner!
Måndag idag, en ny dag, ny vecka och nya möjligheter. Jag har börjat utmana mig själv lite i kampen mot att ta tilbaka mitt liv. Varje vecka ska jag utmana mig själv att göra något jag har lite svårt för och denna veckan tänker jag börja med att gå en av turerna till stationen. Pappa har ju ställt upp och skjutsat mig både dit och hem, men nu tänkte jag att jag ska ge mig den på att ta mig ialla fall hem själv. En liten bit i taget och man kommer långt.
Idag har det varit mycket att göra på "kontoret". Men man börjar att komma in i det nu, så jag hann med allt jag skulle. Svårt att veta vilket tempo man ska hålla, jag har ju aldrig jobbat så här men man får väl känna sig fram.
Idag diskuterade vi lite om osynliga sjukdommar på rasten. Och vi var ganska så överens om att det är ganska påfrestande att se pigg ut men att bära på en sjukdom. Man får dumma kommentarer från folk som tror man tycker det är roligt att gå hemma och få pengar. Och gud vad jag önskar jag kunde byta med dessa människor. Undrar hur långt det hade gått innan de velat byta tillbaka =) Men så skönt att fler än jag upplever detta frustrerande.
Sen pratade vi oxå om det här med att skriva något på facebook, eller som här i bloggen mm. Att det kan uppfattas så fel. Därför har ni kanske märkt att jag gärna markerar med en smajlis =) när jag skriver på ett glatt sätt. Jag hoppas så att det jag inte skriver här misstolkas, jag försöker vara så tydlig jag bara kan men givetvis eftersom vi är olika allihop så tolkar vi det olika oxå. Men jag är så glad om ni kommenterar det ni tycker är fel och ni får givetvis gärna kommentera det ni tycker är bra oxå =)
Nu ska jag slappa lite i soffan med min man, vi har knappt haft tid för varann i helgen. Har varit hos mamma och pappa till sena kvällen hela helgen. Så nu ska vi bara vila oss i soffan.....
Ha det gott, kram på er....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar