fredag 10 februari 2012

Det bjuder jag på....

Idag har jag bara varit sååååå trött! Som vanligt har jag inte sovit några nätter och så upp tidigt på det och alla de timmar jag förlorat tog jag igen i eftermiddags. Sen gjorde jag och Elin tacos och till efterrätt chokladpudding. Sandra har jag inte sett röken av och jag kommer inte träffa henne förräns i morgon och då kommer hon hem med en kille så då håller de sig säkert på rummet så då får jag inte träffa henne då heller. Saknar min stumpa, tomt utan henne!!

Tänk på det alla småbarns mammor, passa på och njut av era barn för när de kommer i tonåren så ser ni inte röken av dem. Tomt känns det, men det är roligt att de passar på att leva livet och hänga med kompisar. Sandra drar sig mer och mer åt Perstorps hållet och snart flyttar hon väl in hos min storasyster.Det är ju där hon sover i natt, Både Sandra och Elin älskar att vara i Perstorp.

När de har kompisar här hemma i Åstorp så är det hos oss de hänger och de får de så gärna göra, det är kul att sitta och prata med ungdommarna, höra hur de resonerar och kanske hjälpa dem lite på traven med sitt tänkande hi hi...

Annars är allt som vanligt, gått och väntat en vecka nu på mitt röntgen svar. Jag vet att något är galet det känner jag ju, frågan är bara vad. Men men det lär väl tiden utvisa, jobbigt att vänta bara.

Skulle gärna skriva nåt kul men det har ju inte hänt så mycket. Men jag kan ju bjuda er på en gammal "Annelie historia". Ni vet ju att jag kan vara ganska så förrvirrad och hitta på de mest tokiga saker. Jag har gjort bort mig så många gånger. Så jag kan bjuda på ett minne sen förr hi hi.

Det var så här att jag skulle beställa pizza, och jag skulle ringa och beställa. Jag gillar inte när folk är omkring mig när jag ringer så jag går in i vårt sovrum samtidigt som signalerna går fram. Då ser jag Elins läx böcker på mitt skrivbord och tänker "varför har hon inte gjort läxan" samtidigt svarar de på pizzerian i telefonen och jag säger "hej, jag skulle vilja göra läxan" och killen blir helt tyst. "va???" hör jag han säga. "Ehhh jag skulle vilja beställa" säger jag snabbt och killen fick ett gott skratt. Markus fick hämta pizzorna. Som jag skämdes hi hi hi......

Och bara nu härom veckan så tågar jag in på samma pizzeria och ska beställa en kyckling rulle till sandra. Jag går in och säger "jag vill beställa en vitlöksrulle", killen tittar frågande på mig och säger att han inte vet vad jag menar. Då säger jag det extra tydligt, för jag var ju helt övertygad om att jag sa rätt " en viiiitttlöööksruuullle". Killen blir lite frustrerad "vad vill du ha, e det vitlöksbröd du menar eller??" Men jag har beställt detta många gånger förklarar jag för honom och han bara tittar på mig och säger, "vi har inte det". Då blir jag nästan arg och kommer på i samma stund att jag sagt fel. "ojsan en kycklingrulle menar jag ju hi hi". Jag kan säga att min man ville inte kännas vid mig hi hi hi..............Och jag gick tyst och satte mig och väntade på maten. Sen hörde jag han fråga Markus "är det din fru?" Hi hi hi gissa om Markus ville svara nej på den frågan!!!!

Japp nu bjöd jag på två Annelie historier, men det är bara för det är fredag!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar