tisdag 28 februari 2012

Okej....läser ni tidningar?

När jag var ung, ja ung är jag ju fortfarande =) men i alla fall tonåring! Så älskade jag att läsa tidningar. Det var liksom där man spenderade veckopengen. Man stack ner på Pia närköp som det hette, eller Sven Börjes livs eller tobakshörnan och köpte sin tidning. Kanske en och en annan citronkola som tilltugg till tidningsläsandet. Det var tider det =). Men det fanns ju så många bra tidningar då. Ja en del finns ju kvar, men det verkar som att det håller på att dö ut lite eller vad tycker ni. Mina barn är inte så intresserade av tidningar. Det som de vill ha reda på det googlar man ju. Men på min tid hi hi så fanns ju tidningen som ni ser här ovanför, Okej! Det var nog den jag köpte mest av. Och så klippte man ut bilderna på sin idol, i mitt fall Madonna, och så samlade man dem i plastfickor och förvarade i en pärm. Och min pärm var ju smockad med Madonna bilder. Det fanns posters med i tidningen och de prydde väggarna på rummet.


Här nedanför så ser ni starlet, där fanns både serier och noveller att läsa. En riktigt typiskk tjej tidning som jag älskade att läsa om och om igen.

Mitt livs novell var oxå kul att läsa, där fanns långa noveller och korta noveller som oxå gick att läsa om och om igen......

Fast Acke var nog den serie tidningen som jag gillade mest. Intrigerna med Veronica(den mörkahåriga figuren) var underhållande fast i dagens läge så finns de intrigerna att beskåda i big brother hi hi. Men Acke var kul. Nästa gång jag är på marknad så ska jag se om jag kan få tag i några ex.

Frida tidningen finns ju fortfarande, oxå en bra ungdomstidning som fortfarande håller måttet. Detta är ju en av de få tidningar mina döttrar köper. Många föräldrar klagar på att de är för mycket sex i dem och de ska inte barn läsa tycker de. Men jag anser att det är en del av livet så varför hymla om det. Bra när barnen kanske inte vill prata med föräldrarna om det. På detta sätt så får de ändå reda på de viktiga sakerna med då ex sex.

Och till slut då, den hederliga Kalle Anka tidningen. Vem gillar inte Kalle? Faktiskt en del lärorika saker i dem ex när det gäller historia. Ofta är serierna grundade på någon sorts historisk händelse. Kul tycker jag med roliga saker som samtidigt gör en allmänbildad. Men en Kalle Anka tidning ska jag nog köpa nästa gång jag handlar hi hi hi......

Vilka tidningar läste ni? Fins det någon annan goding som ni brukade läsa? Kul att jämföra med andra och deras minnen.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar