lördag 4 februari 2012

Hissa och Dissa!!

Idag vill jag hissa FÖRSÄKRINGSKASSAN. Jag har så bra handläggare och det hjälper mig så himla mycket. Det finns säkert de som har sina bekymmer med dem men mig har de hjälpt mer än jag kunnat drömma om. Varför skriver inte tidningarna det positiva oxå och ger de sjuka lite hopp istället för en massa elände. Det är ju det sista men behöver höra när man är sjuk.


Och så vill jag dissa en personlig assistent jag såg härom dagen när jag skulle på möte. Hon gick två meter framför en rullstolsburen tjej. Och tjejen som satt i rullstol hade svårigheter med att ta sig fram och assistenten gick framför med ryggen emot och grejade med sin telefon. Då och då stannade hon upp för att invänta tjejen i rullstol men hela tiden med ryggen emot. Så ledsen jag blev. Kanske kan jag ha missuppfattat händelsen men det har etsat sig fast i huvudet på mig och om det är så som jag uppfattat det så lider jag med denna rullstolsburna tjej. Sån en diss till dem som beter sig som svin när de har ansvar för en människa som är i behov av hjälp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar