måndag 14 maj 2012

Uppdatering.....

Det var så längesedan jag hade ork, tid, lust eller ro till att sitta vid datorn och skriva inlägg. Är det bara nån liten kommentar om ett foto så kan jag göra det via mobilen, men ska jag skriva lite längre så gör jag det helst via datorn.

Det har hänt så mycket sedan jag skrev sist och jag vet inte riktigt vad jag skrivit och vad jag inte skrivit så om jag upprepar mig så är det därför. Men jag ska försöka göra en liten snabb summering av lite av varje som hänt.

1. Renovering: Vi ska få lite nytt till lägenheten, materialer och så ska Markus själv få göra jobbet. Perfekt tycker vi. Inte helt bestämt vad som ska göras och hur mycket vi får. Än så länge så är golv till kök och hall bestämt och vi har valt en svart/mörk grå klinker. Så får vi se sen vad det blir mer!

Vi ska själv bekosta ett trädäck på baksidan och ett staket på framsidan som ska hindra hundar från att kissa på mina krukor =( Sen ska vi ta bort en bit av häcken på baksidan. Och det ska bli så skönt, har retat mig på den sedan vi flyttade in här. Så nu i sommar blir det fint här på vår lilla Trastgata.

2. Komfirmationen: Sandra har komfirmerat sig. Stora tösen. Kan knappt tro att hon är så stor. Men trots tonårstrots så har det bliviit en fin tjej av henne och hon har hjärtat på rätta stället. Det har båda mina töser och jag är så stolt över dem båda. Men hon fick en jättefin dag och en fest med många gäster och mycket presenter. Och så fick hon åka i Anders camaro hem från kyrkan så hon var så lycklig. Det var en jättefin dag och tack alla som kom och gjorde dagen minnesvärd!!

3. Om möblering: Ja vi har ändrat om i vårt vardagsrum. Alltid kul med lite förnyelse. Fast jag är lite osäker fortfarande på vad jag tycker om resultatet. Fast vi är ju inte riktigt färdiga. Vi sak köpa lite fler saker som piffar till, blir en tripp till IKEA. Lägger ut en bild sen =)

4. Arbetsträning: Allt flyter på i Ramlösa, känner mig mer och mer hemma där. Och jag mår mycket bättre psykiskt när jag är där. Jag är där tre dagar i veckan mellan 8-13. Alldeles lagom =)

5. Sjukdommen: Har fått nya svar som i sin tur leder till nya undersökningar. Nu på onsdag ska jag kolla hur skelettet mår. De hittade ju märkliga saker i min skelett biopsi så nu blir det uppföljning. Sen sak de kolla alla mina lymfar och hur aktiviteten är i dem. Så nu sitter sjukdommen i lungor, skelett, huden och ev lymfarna. Sakta men säkert tar den över en sak i taget. Jättejobbigt! Har ingen aning om vad jag har för framtid och tur är väl det. En dag i taget, så lever jag mitt liv just nu! Är så otroligt glad för alla dagar jag får med familjen. Det är inget jag tar för givet längre.


Det har hänt så otroligt mycket mer men jag orkar inte skriva om allt på en gång. Men en liten uppdatering blev det i alla fall på saker som händer i mitt lilla liv just nu.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar