tisdag 15 maj 2012

Dagen idag....

.....den började med att jag såg ett filmklipp på facebook med en mamma som slår sitt barn. Efter 30sek stängde jag av. Jag klarar bara inte att se barn och djur fara illa. Det gör såååå ont i kroppen och detta har förföljt mig hela dagen. Tur man haft och göra på jobb annars hade jag grunnat detta hela tiden. Och fy fan för människan som sitter och filmar skiten. Jag skulle vilja slå henne. Att kunna sitta och se något så här vidrigt och inte ingripa, fy fasiken.

Nu är jag ledig fram tills måndag nästa vecka. Jag vill inte använda ordet skönt på så sätt för jag gillar verkligen att vara på min arbetsträning men när familjen ska va hemma så är jag gärna med dem. Jag tycker det är så mysigt att ha dem omkring mig. Mina söta töser och min söta make =)

Annars har det inte hänt så mycket annat denna dag. Inte än i alla fall. Töserna ska till väla idag så jag kommer vara ensam hemma hela eftermiddagen. Så jag vet inte riktigt vad jag ska fördriva tiden med??

Men jag måste berätta om en dröm jag hade i natt. Jag vaknade av att jag grät, kudden var helt våt. Och så mindes jag drömmen jag haft. Och den handlade om att jag var och hälsade på på Godbiten. Och alla hatade mig och skällde ut mig och tom Lisa som jag tycker så mycket om sa att hon ville inte ha med mig att göra mer och att jag kunde dra åt ......!!! Så ledsen jag blev och efter jag gick från godbiten så träffade jag sara min bardomsvän som oxå bad mig dra åt skogen, hon hade insett att jag var en så hemsk människa och ville inte ha med mig och göra och jag visste verkligen inte vad jag gjort alla, och varför de var sååååå arga på mig!!! När jag vaknade var intrycken så starka så jag grät fortfarande.

De säger ju att man bearbetar mycket när man drömmer, drömmarna är så viktiga. Men vad betyder den här drömmen. Att jag saknar mina vänner, att jag kommer missta dem, eller nåt annat? Jag får nog kolla i drömboken i Ramlösa. Jag älskar mina vänner, kolleger, gamla som nya =) och jag hoppas att jag aldrig sårar dem som står mig nära. Och gör jag det så är det inte medvetet.

Kram på er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar