fredag 13 april 2012

Lite fredagsdravell......

Tjabba tjena hallå allihopa........freeeeedag! Härligt och i morgon vid denna tiden är min lilla tjej nääääästan hemma =)

Idag har som vanligt varit en toppen dag i ramlösa. Man kommer mer och mer in i arbetsuppgifterna och börjar ju då känna sig lite värdefull. Och vem vill inte göra det på sitt jobb. Så himla skönt att gå hem och veta att man gjort sitt bästa och att det duger. Vem hade trott att Annelie Thelin kunde vara en kontorsråtta hi hi hi...... Fast det är ju kollegerna som lyfter en och de är fantastiska på att få mig att känna att jag duger.

Annars händer det väl inget särskilt, hade värsta tågresan hem idag. En kille trodde han skulle kunna ta saker från min ficka, men Annelie var vaksam och han fick inte med sig ett smack hi hi så jag fördärvade kanske hans helg. Men han rånade kanske någon stackars tant i Bjuv i stället för det var ju där han hoppade av. Skurkar och banditer finns överallt nu för tiden. det var bättre förr säger jag och låter gammal hi hi fast inte så gammal som jag kände när jag hade möte med revisorn på jobb och berättade att jag hade minsann skött pappas bokföring i sjutton år. Oj oj vad den sved, jag kände mig last gammal =) Men man är ju inte äldre än man gör sig och kanske är det därför jag får visa legg över allt, inte mina legs då alltså utan id kort hi hi hi....(som om nån vill se mina leggs, kunde bara inte låta blli att bjuda er på min torra humor hi hi det är ju fredag så nivån är låg)

Pratade precis med maken i telefon, han var på jobb och lät väldigt ansträngd på rösten, jag trodde han var på toa men han försökte få av en 500kg tung säck med bruk, undras om han tror att han är batman eller nån.....fast batman är ju inte stark förstås!!! Fast han hade varit en gullig batman. =)

Just nu i skrivande stund så sitter jag i vårt uterum och skriver. Och eftersom det inte är ett endaste löv på häcken så ser jag in i grannarnas trädgård. Zigenarmamman håller på att lyfta ut allt möjligt i trädgården för att damma och vädra, mattor mm. Usch det ser jobbigt ut, sånt pallar INTE jag. Fattar inte hur man kan ha så många mattor ??????? Undras om hon märker om jag slänger över min endaste hi hi så kan hon piska den lite så snor jag tillbaka den sen.

Nähe om man skulle göra nåt av dagen, ja det gör jag......hej och goodbuye for nu!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar