måndag 9 april 2012

Summering av påsken!

Nu är snart påsken över för det här året. Tiden susar iväg. Dessa dagarna man haft ledigt, vart har de tagit vägen?

I torsdags var jag ju med bjuden av tjejerna i Ramlösa, för att äta påskbuffe på Hamlet. Så god mat och så kul vi hade ihop. Fem stycken var vi och nästan inget folk i restaurangen. Så vi åkte fram och tillbaka hur många gånger som helst och snackade och åt om vart annat. Och vid halv tre tiden tog jag tåget hem igen. Markus var snäll och hämtade mig vid stationen och sen blev det hem för att sova en stund. Det tar på krafterna att äta påskbuffe =)


Sen i fredags så skulle ju markus göra det sista hemma hos mamma och pappa så jag hängde med dit. Och där ifrån styrde jag barnens skattjakt som jag lagt ut över hela åstorp. De fick olika ställen att ta sig till och när de var där ringde de mig och fick en fråga. Svarade de rätt på frågan så fick de en bokstav. Tio bokstäver skulle de samla i hop och sen skulle de kasta om dem och få en plats där påskäggen var gömda. Så det blev en skattjakt som varade över en timme hi hi hi sen kunde de äta påskägg med gott samvete.

Vi blev bjudna på middag hos mamma och pappa och det är ju så sjukt gott. Ingen lagar mat som min mamma. Ett stort plus var ju att min mormor också var där. Så snäll och go är hon. Önskar så att man hade tid och ork att träffa henne mer än vad man gör.....

Sen i lördags så var jag och markus ute och letade efter ett spel till honom. Tyvärr hittade vi inte det men vi fick en rolig shoppingtur tillsammans han och jag, det är de små stunderna som gör det, det vet ni väl =) Efter shoppingen så blev det hem i sängen och kolla film och markus spelade. Sen blev det litta påskamad och mer filmtittande.

Och det fortsatte jag med på söndagen ända tills det var dags att sticka till lillasyrran på chickenhill, eller hönsholma som det ju heter =) Så där tillbringade vi kvällen igår och vi var inte hemma förrän närmre halv tolv tror jag. Kul att sitta och snacka. Tyvärr blir det alldeles för sällan och det tycker jag är väldigt synd. Älskar mina systrar super mycket!!!!

Och så var det ju då måndag idag. Idag har jag orkat att städa lite medans maken min har spelat lite. Jag har stört honom och dansat framför tvn hi hi medans jag damtorka. Vet ju inte om det var så uppskattat förstås men jag vat att han älskar mig ha ha ha....

Nu får vi snart gäster så nu ska jag fortsätta med mitt. Ha det gott allihop........

1 kommentar:

  1. Låter som ni också har haft en bra påsk. Vi gjorde också skattjakt på campingen till alla barnen, smög runder o la en massa lappar med ledtrådar på, tror att de stora tyckte de var lika kul som de små. Så jag kan tänka mig att dina hade de skoj när de sprang Åstorp runt. Låter som de var en trevlig båt tur du hade, de e ju så de ska va. Kram på dig

    SvaraRadera