måndag 23 april 2012

Hej allihop!

Jag trodde ni hade övergivit min blogg nu när jag inte skrivit på länge, men så kikade jag i statistiken och ni är kvar allihop =). Jättekul att ni inte tröttnat på mig men jag har haft en liten form svacka och har väl fortfarande men det är ju bara att kämpa på.

Jag kommer ju knappt ihåg vad jag skrev sist men jag har ju väntat länge på mitt benmärgsprov och jag har fått svar på det nu. Eller svar och svar, de har hittat ett och annat i det provet vilket har lett till ännu fler undersökningar och provtagningar. En hel del läkare är nu inblandade och de försöker ju hjälpa mig så gott det nu går. Av olika anledningar så vill jag inte skriva här ännu vad läkarna sagt och gjort och tänker göra. Kanske skriver mer om det senare, nu behöver jag lite tid att smälta den pyttelilla informationen jag själv fått.

Idag har jag i alla fall varit på sjukhuset heela dagen känns det som. Somnade som en stock när jag kom hem. Först gick jag ju till hemmatologen där de har hand om blodsjukdommar därefter blev det besök på reuma fick träffa min doktor som kramade om mig och tyckte att jag gått ner i vikt, sedär hi hi alltid något. Fick läget förklarat för mig.

Sen fick jag träffa en sjukgymnast och hon gav mig en nackkrage som ska kunna hjälpa mig med min superonda nacke. Därefter fick jag träffa en arbetsterapeft som undersökte mina leder och mätte vinklar och konstaterade att leden på min vänstra tumme inte är ok, samt mina handleder och mina axlar samt nacke. Inget av det jag nämnde är ok och de ska ta hand om det när det lungnat sig med allt annat för just nu är det viktigast att få rätsida på allt annat.

Så det var ju en diger dag att gå igenom men det känns ju ändån väldigt skönt att få bli kollad. Det är ju bara det att jag tycker det räcker nu. Ärligt talat så tror jag att jag snart är på väg att ge upp, det tar liksom aldrig slut.

Och då ska ni veta att det blir inte bättre av en massa egoistiska människor runt om en som inte förstår varför jag gör inte ditten eller datten, sitta och tycka en massa när ni inte vet ett skit. Skämms på er, hoppas ni vet vilka ni är! Ledsen blir jag, hade verkligen behövt lite stöttning!

Men bara så ni vet så prioriterar jag barnen och Markus. Allt annat skiter jag faktiskt i just nu, orkar inte ta tag i tjafs nu, och förstår ni inte det så kan ni räkna bort mig!

2 kommentarer:

  1. Åh vilken jobbig dag=( skönt att du fått svar nu...du klarar detta!!! Har du klarat allt annat så fixar du detta också, du har din Markus och dina barn å så oss systrar =)
    Kram på Dig

    SvaraRadera
  2. Ja jag fixar det, det vet jag! Kram på dig

    SvaraRadera