fredag 16 mars 2012

Fel parkerade bilar, hundbajs och grilldoft.....

Freeeeedag! Tjoho..... Denna härliga dag började med att jag tog ett tidigare tåg till Ramlösa. Jag har ju två att välja mellan och tidigare har jag tagit det senare tåget men det har varit så jäkla fullt så jag tänkte testa det som gick lite tidigare men det var ju lika fullt. Väl framma i Ramlösa gick ju tiden fort och innan jag visste ordet av så var det dags att ge sig hem igen. Min snälla pappa lämnar ju mig om morgnarna för jag har lite strul att gå innan medecinen verkar, så idag när han hämtade mig så bjöd jag honom på en bakelse från fiket. Ja mamma fick ju oxå en hi hi man kan ju inte låta henne sitta och dreggla. Pappa blev jätteglad för han är ju gottegris nr 1, Markus nr 2 hi hi hi.

När jag kom hem så hade vi fått brev från hyresvärden om följande:

1. Att vi skulle använda flytande tvättmedel i tvättmaskinerna, fast det tänker jag inte för jag har massor med annat tvättmedel som jag tänker använda först.

2. Att alla som har hund ska ta upp skiten efter dem. De hade sett en markant ökning. Och ja det har vi oxå och jag vet precis vem det är eftersom deras två jävla hundar är inne i mina rabatter oxå. Men de kan ju inte svenska så denna lappen fattar de inte ett dugg av så det kommer ju inte att bli bättre.

3. Att man inte får ställa sina bilar på besökande parkeringen om man bor i huset. Och här har vi oxå en grej. Många ställer bilarna längs med vägen precis bakom Markus bilar. Och nu när han fått en stor jobbebil så kommer han inte in eller ut. Idag när han kom hem så stod det tre bilar. Och han blev helt tokig och ringde på deras dörrar och skrek till dem att flytta bilarna, men de fattar ju inte. Han har varit där förut och sagt i från men de fattar ju inte. Och i brevet idag stod det att det fanns lediga p-platser att hyra. Så då får de ju för fasiken göra det och betala som vi andra får göra. Jag blir så arg på folk som inte kan visa respekt för andra.

Annars har ju dagen varit bra. Gick en sväng till oj nu i kväll för att köpa cigg till Markus och jag och de här cigg apparaterna kommer inte överens så jag fick fatt i nån helt annan sort än vad jag skulle =). På hemvägen kände jag doften av grillat och jag blev så glad för nu är ju äntligen den tiden här då man grillar var och varannan kväll. Mmmm så gott.

I kväll ska jag göra vitlöksmarinerade schnitzlar m. potatisklyfter och rödvinssås och lite vitlökssmör till det. Hoppas det blir gott!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar