måndag 5 mars 2012

Hej hoppsan i galloppsan!

Hur mår ni idag! Jag mår bra. Jag har varit i Ramlösa och sen tog jag en promenad hem. Så härligt väder. Man kände hur solskenet värmde kinderna =).

Idag fyller vår Elin 11år. Tänk vad tiden går. Vi satt igår och pratade om förlossningen och andra roliga minnen genom åren. Hennes förlossning gick snabbt. Värkarna kom en söndags kväll och jag var en vecka över tiden, Markus sa "jag går och lägger mig för det blir väl ingen bebis i natt heller" så jag stannade uppe och kollade på tv. Klockan tio började jag känna att det var dags och redan vid elva tiden på kvällen så hade jag fem minuter emellan och då hade ju barnmorskan sagt att det var bra att VARA på BB då. Så jag väckte Markus och Sandra och vi körde och lämnade henne. Klockan kvart i tolv var vi framme och två minuter över två på natten är hon född. Våran lilla Elin! Sen dess har vi haft fullt upp hi hi, nä jag har aldrig tyckt att mina barn varit jobbiga. Elin har varit ganska nyfiken av sig så det finns många härliga historier att berätta om henne. Ni har nog alla hört om när hon smörjde in min lillasysters katt med bodylotion. Och hon älskar ju djur så det var ju inte av elakhet. Ja det finns ju många saker att berätta som hänt men det har jag inte tid med idag.

Men mina "tre saker" kan ju få handla om Elin idag när det är hennes dag. Så här kommer tre bra egenskaper hos Elin:
1. Hon dömmer ingen på förhand, hon ser till människors inre.
2. Hon älskar djur!
3. När hon vill något så ger hon inte upp.

Nu känner jag att jag skulle kunna göra denna listan lång, men är det tre saker så är det =).

1 kommentar:

  1. Ett stort Grattis till världens bästa Elin från oss!!! Kan tänka mig att den listan hade kunnat bli lång för hon e en fin tjej, din Elin.

    SvaraRadera