torsdag 8 mars 2012

På tv.....

Hoppsan, glömde ju bort att blogga igår. När man har ca 48läsare per dag så känner man ju att man måste underhålla sina trogna läsare =.) Men ibland så hinner man inte och ibland har man ju ingen aning om vad man vill skriva.

Men idag tänkte jag ta upp lite om vad som visas på tvn och jag börjar ju med programet som man antingen är för eller emot. Och det är ju förstås Big Brother. Jag tittar på det av några olika anledningar. Det ena är för att mina barn vill se på det, och då vill gärna jag som förälder ta upp med dem det jag tycker är rätt och fel. Och föräldrar som nekar barnen att se, där tycker jag att era barn kommer ändå att titta via webben(har de inte tillgång hemma så har de det i skolan, kompisar mm). Så då väljer jag att diskutera med barnen. På så sett så kan man ju se hur ens barn är. För ni ska veta att ni känner inte era barn, ni kan bara vägleda dem rätt. När de kommer ut i livet så gör de som de vill och inte som ni vill, så spelar det ingen roll vad ni tycker.

Men vissa avsnitt är bara to much, tjejer som tillfredställer varann till höger och vänster i en bubbelpool. Va fan! Jag tycker det är så sorgligt att de inte respekterar sig själv mer. Vart är vi på väg egentligen. Att bete sig så, och jag känner mig inte direkt pryd men hallå det finns gränser vad jag vill kolla på. Men en del är ganska kul, ex förra året när de lekte benny hill leken, eller när de hade el dräkterna och skräckveckan var så kul. Fick mig många goa skratt. Hoppas att detta året blir bättre än vad det är nu för nu är det ganska låg nivå. Så summan av det hela är att jag har någon slags hatkärlek till det programmet.


Sen har vi Sveriges mästerkock. Ett jättebra program tycker jag. Jag hejjar på Josefine! Hon är så duktig. Nu är de ju bara fem kvar. Spännande!

Kontoret, time out, extra extra tycker jag oxå är roliga. Min typ av humor program. Man måste få skratta och tillåta sig ha kul. Ett skratt smittar av sig. =)

Sofias änglar bölar jag ju till. Och vissa avsnitt klarar jag bara inte att se då väljer jag att titta på något man skrattar till istället. Jag vill inte höra om en massa elände. Vi matas med det hela tiden. På nyheterna, i radion, tidningar och bloggar mm. Händer det inga roliga saker i världen. Barnen är väl inte magra överallt, och finns det inga land som inte krigar som man kan skriva om där alla lever i harmoni. Ut och leta rätt på nåt sånt land och skriv om det i stället. Och sprid glada nyheter i stället så vi blir lite glada här i vårt avlånga land. Men absolut ska vi hjälpa de som har det svårt men det kan man väl göra utan att tv ska vara där och filma.

Top Model sverige tittar jag på, fast mest för att se Isabella och hur hon är. Man har liksom aldrig fått se vem hon är egentligen. Man vet att hon blev sjukt känd i Bond filmen mm men hon har liksom aldrig bjudit ut sig i media så som vissa kändisar gör. Så därför är man ju lite nyfiken på vem hon är egentligen.

ska det låta och andra sing a long program är kul och det gillar ju barnen med. Musik ligger oss varmt om hjärtat så sånna program går hem här.

Familjen annorlunda är ett program som känns väldigt äkta, kul att se hur de har det men jag hade dött om jag hade hamnat bredvid dem på en restaurang eller en camping. Tänk man reser i väg för att mysa bara du ooch älsklingen och så hamnar man bredvid en familj som har tio sjövilda barn. Fast det är kul att titta på och det är ju i klass med Ullared och Böda camping. De programmen gillade jag oxå.

Jaha vad kollar ni på då? Har ni några bra tv tips till mig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar