fredag 2 mars 2012

Flummiga fredags inlägget =)

Idag är det dags för fredags mys! Och nu äntligen så känns det helt underbart med fredagar. Det är det bästa med att ha ett jobb, fredagarna! Och jag bara älskar människorna på mitt jobb. Speciellt när man oroar sig över sitt röntgen svar, mer förstående människor får man nog leta efter. Fast oroad över röntgen svaret kanske jag inte är, mer för undersökningarna och påföljderna. Jag skulle ju bara vilja ha lugn och ro. Orkar inte med att vara sjuk, jag skulle ju ta tillbaka livet. Men detta blir ju ett litet stopp bara sen kör jag på igen =).

Vet ni min man är sjuk, stackaren. Så idag har han varit hemma från jobb. Igår jobbade han med feber men det pallade han inte idag. Så när jag gick hem från tåget så stannade jag och köpte en go fika och en tidning till honom. Och han hade ju så klart saknat mig massor när jag var borta idag. Han är bara sötast i världen. Så nu ska jag pyssla om honom när han är sjuk. Han är ju helt fantastisk mot mig när jag har mina svackor så nu får jag chansen att ge något tillbaka.

I dag pratade jag med min handledare om ödet. Väldigt spännande att höra henne berätta om ödet och vart det fört henne och varför hon tror så starkt på ödet. Tror ni på ödet? Det gör jag. Det finns en alldeles speciell anledning till att jag fick den här platsen att arbetsträna på. Jag bara känner det i hela kroppen och det har jag gjort från dag ett. Det är här jag behöver landa för att överhuvudtaget kunna komma vidare i mitt liv. Jag står för första gången på över ett år på helt egna ben och jag känner att det jag gör är värdefullt, och om ni bara kunde förstå lyckan med att känna sig värdefull. Gör ni det på era jobb? Känner ni er nöjda med vart ni hamnat eller är ni på en språngbräda på väg någonstans. Snälla ni vänta inte med att göra det ni vill. Få alla era dagar att räknas. Det är ju så viktigt. Och du, bara du kan förändra ditt liv till det bättre.

Va! Vad blev det här för flummig blogg. Fan det är ju fredag =). Fast jag har ju inte något roligare att skriva om vad som hänt idag i alla fall. Men jag önskar er alla en super trevlig helg! Och försök att sprida lite glädje omkring er! Kramizar till er..........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar