torsdag 8 mars 2012

Kaffekvarnen!

För ett par inlägg sedan så skrev jag ju om det här med att man blir inte lyckligare med att ha en massa saker osv. Men jag tror det är viktigt att man skapar lite hemtrevnad i alla fall. Det behöver ju inte betyda att man ska köpa en massa dyra fina saker utan man kan skapa lite hemtrevnad ändån.

Jag har gjort ljusfat av brickor jag fyndade på loppis för ett par kronor och sen fick Markus spraymåla dem. Och för oss här blev det mysigt. Andra kanske inte tycker det men det struntar jag i det är liksom känslan för oss som bor här jag vill komma åt. Men man kan faktiskt hitta en del saker på loppis även om det är mycket skit där oxå hi hi .....

Men jag som tror lite på det här med "övernaturligt" läste en bok om att om man köper begangnat så om det inte känns bra när man tar i den så ska man inte ha den i huset. Och jag har inte tänkt så mycket på det förräns häromdagen när min faster skickade en kaffekvarn som varit min farmors till mig. Det är liksom en enda sak som jag minns så tydligt med farmor och farfar och det är just den här kaffekvarnen. Och jag tror inte det var den kaffekvarnen som jag hde i minnet som jag fick men den jag fick var oxå jättefin och jag blev jätteglad för den. Mamma satte den i en kasse och jag tog med den hem och så satte jag upp den på hyllan. Min lilla flicka kom samma kväll och sa "mamma jag är rädd för den" och senare kom även äldsta flickan och sa samma sak. Jag skulle då skoja lite med dem och sa " ha ha tänk om ni kommer ner en dag och den står och snurrar av sig själv ha ha". Precis när jag sa det så tog jag ju i veven och snurrade och bara fick en sån obehaglig känsla, så nu är jag själv jätte rädd för den. För en sak som jag själv så gärna vill ha egentligen. Så hur gör jag nu???? Ska jag ha den kvar och strunta i min känsla eller ska jag göra mig av med den??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar