fredag 16 mars 2012

En Annelie och Jessica historia....

Tänkte bjuda på en Annelie historia så här på fredagen men jag har svårt att välja vilken hi hi det finns ju så många. Men jag tror jag bjuder på en där min lilla syster var delaktig hi hi...

Det var längesedan och jag och Jessica bodde hemma hos mamma och pappa. En av mina kompisar hette Peter och brukade vara med min pappa på jobb eftersom han pluggade till eletriker och pappa är ju då murare som nog alla vet. Och ibland så var där el jobb till Peter så de hade ju en hel del ihop....

På den tiden så kollade jag och syrran på "det okända" där de tog upp det här med poltergaistfenomen och ett par hade väldiga problem och kallade sitt väsen för "poltergaist Pete" Och "Pete the polt". Detta tyckte ju vi var roligt och satte det som smeknamn på Peter.

Och en kväll så ringer telefonen där hemma och Jessica svarar och jag hör henne säga " ha ha vi har hittat på så roliga namn på dig, vänta så ska du få prata med Annelie" och jag liksom Jessica tog ju helt för givet att det var min vän Peter så jag drar igång värsta grejen där "hallå Pete The polt" och skrattar och fjantar och ger inte personen i telefonen en chans. Till slut så blir personen i luren riktigt arg och skriker "kan jag få prata med Lasse". Då hör jag att det var ju inte Peter min vän utan detta var en av pappas kunder som oxå hette peter. Shit vad jag skämmdes, han var så arg och pappa var inte så glad han heller hi hi hi.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar