torsdag 22 mars 2012

Jag tycker till om mobbing!

Till alla er som undrar så har jag inte hört hur den senaste undersökningen gick, jag går fortfarande och knäpper händer och ber om att det ska gå bra.....
Undertiden jag väntar så tickar ju livet på. Igår var vi på föräldramöte inför Sandras Polen resa. Det börjar ju närma sig och snart så flyger min lilla Sandra på utlandsresa utan mig buhu...hon börjar bli stor. Men det var ju spännande att höra om allt som väntar barnen när de kommer till polen. Det största av allt är väl att de ska besöka koncentrationslägret Auchwits-Birkenau. Vi har pratat mycket om det här hemma så hon verkligen förstår det stora hon ska få vara med om. Jag skulle ju själv vilja åka dit, det är en av sakerna på min lista att göra innan jag dör.
En annan sak som jag vill tycka till om är följande. Så hör upp nu alla därute och speciellt alla lärare och arbetsledare osv. Detta som jag kommer att skriva nu tycker jag att man borde visa i grupp och diskutera om och om igen för detta är inte ok. Gårdagens Big Brother avsnitt. Här har ni alla former av mobbing man kan tänka sig. Jag skulle vilja gå in i detta jävla hus och ruska om deltagarna så de fattar vad de håller på med. Så på allvar ni som är chef på något sätt, ta fram en tv och visa dessa vidrigheter för jag vet att sådant här förekommer överallt. Och det är vidrigt att folk går runt och mår dåligt pga hur andra beter sig. Och det är lärarnas och chefernas förbannade skyldighet att få stopp på det här. Och kom INTE och säg att det inte finns mobbing på er arbetsplats för då är ni allt bra dumma. Man vet att det finns MEN när man ser detta på tv hur ett gäng verkligen bryter ner varann så till den milda grad då går det ju verkligen in i huvudet hur sjukt detta är och att de som håller på med detta måste ju ha något jävla fel. Finns det ingen EMPATI hos dessa människor. Jag är mål lös. Jag hoppas att Big Brother kommer att följa upp detta, de började ju med kamratstödjare men jag tror det krävs mer än så. Nu har produktionsbolaget en skyldighet att visa oss hur man bekämpar mobbing och det är av den anledningen jag kommer fortsätta titta, för deras beteende vill man bara inte titta på varje dag. Jag hoppas på en stor förändring.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar